,,Şcolile din Subcetate au avut mereu învăţători şi profesori
exemplari, conştienţi că au de îndeplinit o misiune nobilă prin activitatea
didactică pe care o desfăşoară, fiindcă nimic nu poate fi mai minunat şi fără
egal în lume decât să modelezi sufletul unui pui de om – creaţia şi semenul tău
- , cel care-ţi continuă paşii, idealurile şi-ţi asigură ţie şi omenirii
nemurirea”.
„Prima atestare documentară a şcolii ar fi anul
1765. Varvizul(Subcetate), avea şcoală la acea dată la care funcţiona
dascălul George”. ( Doina
Dobrean, Vasile Dobrean – Liceul din Subcetate –
Prezentare monografică 1956-1958; 1961-2002 )
Denumirea instituţiei:
1956-1958: Şcoala Medie de 10 ani
1961-1965: Şcoala Medie
1965-1969: Liceu
1970-1973: Liceul de Cultură Generală
1974-1978: Liceul Real
1978-1990: Liceul Industrial
1990-1996: Liceul Teoretic „Miron Cristea”
1996-2001: Grupul Şcolar Industrial „Miron
Cristea”
2002- Grup Şcolar „Miron Cristea”
Activitatea
bibliotecii şcolare
Prin activitatea sa,
biblioteca şcolară participă la realizarea obiectivelor sistemului de
învăţământ , la formarea unei temeinice culturi generale a elevilor şi cadrelor
didactice, a unei bune pregătiri profesionale şi de specialitate; contribuie
totodată la înţelegerea de către elevi a rolului şi importanţei informaţiei în
lumea contemporană, a metodelor şi tehnicilor de muncă intelectuală, ajutându-i
pentru un studiu individual eficient.
Acum, în era ştiinţei
bibliotecile sunt principalele structuri implicate în culegerea , prelucrarea
şi diseminarea informaţiilor. Ele sunt centre de informare, cercetare,
documentare şi pun la dispoziţia utilizatorilor cunoştinţe şi informaţii din
toate domeniile.
Consultând Cartea şcolii am obţinut câteva date
importante în ceea ce priveşte istoricul bibliotecii. A existat o permanentă
preocupare de dezvoltare a fondului de publicaţii, datorită unor oameni inimoşi
şi pasionaţi, care şi-au desfăşurat activitatea la bibliotecă.
* în anul şcolar 1962-1963 se înfiinţează biblioteca cu un număr de 480
de volume.
* în anul şcolar 1963-1964 existau 1000 de volume.
* în anul şcolar 1965-1966 existau 3700 de volume.
* în anul şcolar 1970-1971 existau 6000 de volume.
* în anul şcolar 1975-1976 existau 8500 de volume.
* în anul şcolar 1978-1979 existau 6500 de volume la liceu şi
2200 de volume la şcoala generală(este anul când cele două unităţi se
scindează, respectiv şi bibliotecile).
* în anul şcolar 1981-1982 existau 6238 de
volume(liceu) şi 5247 volume(şcoala generală)
* în anul
şcolar 1986-1987 existau 8544 de volume(liceu) şi 8845 volume(şcoala generală)
* în anul şcolar 1990-1991 existau 9567 de
volume(liceu) şi 10552 volume(şcoala generală), este anul când cele două
biblioteci şcolare se unifică.
* în prezent biblioteca dispune de un număr de
23488 volume.
Un mediu bine ales încurajează copii în a deveni utilizatori
independenţi, dezvoltându-le în acelaşi timp simţul căutării. Am încercat să
ofer un aranjament care încurajează utilizarea cu uşurinţă a bibliotecii.
Anunţurile clare dau tonul, precum şi varietatea materialelor promoţionale.
Biblioteca Grupului Şcolar „Miron Cristea”,
beneficiază de două încăperi.Cele 23 473 de unităţi sunt împărţite astfel: Prima cameră este destinată
sălii de lectură, cu 10 locuri, aici se află o parte din cărţile de limbă şi
literatură română şi literatura universală mai des solicitate, cărţile
destinate celor mici şi o parte din enciclopedii, atlase, dicţionare, tot la
fel, cele mai uzuale, câteva dintre manualele şcolare alternative, etc. Accesul
este liber la raft, utilizatorii putând să-şi aleagă singuri cartea preferată
s-au să-şi caute informaţia necesară. A doua încăpere este destinată
depozitului propriu-zis de carte, există şi aici 6 locuri pentru studiu, în
special este rezervat pentru un studiu mai aprofundat care presupune mai multă
linişte, accesul este liber la raft.
Desenul participant la
Concursul “Azi n-am fost la bibliotecă” Realizat de:Oltean Cosmina Marcela(clasa a XII-a)
Ţin să mulţumesc doamnei bibliotecare Cotfas Daniela Ana pentru ajutorul acordat în realizarea acestui articol şi pentru toată munca pe care dânsa o din plăcere pentru elevii acestei şcolii.
„Cărţile nu sunt lucruri absolut
moarte, ci conţin în ele o putere de viaţă, pe măsura sufletului celui ce le-a
dat viaţă, ba mai mult, ele păstrează ca într-o amforă cea mai pură substanţă
şi semnul intelectului viu ce le-a zămislit”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu